Historie Hogwartu
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Historie Hogwartu

Forum RPG, którego akcja rogrywa się w magicznym świecie Harry'ego Potter'a.
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 Lista Zaklęć

Go down 
AutorWiadomość
Legumir
Admin
Legumir


Liczba postów : 115
Age : 30
Registration date : 21/05/2008

Karta Postaci
Imię: Legumir Shaye
Poziom: 1
MP:
Lista Zaklęć Left_bar_bleue210/210Lista Zaklęć Empty_bar_bleue  (210/210)

Lista Zaklęć Empty
PisanieTemat: Lista Zaklęć   Lista Zaklęć Icon_minitimeSob Maj 24, 2008 6:30 pm

Accio – (Zaklęcia) To zaklęcie przyzywa przedmiot do osoby, która je przywołuje. 10 punktów.

Aquamenti – (Zaklęcia) Wytwarza strumień wody, który wylatuje z różdżki. 5 punktów.

Alohomora – (Zaklęcia) Powoduje otwarcie wskazanego zamka. 5 punktów.

Anapneo – (Zaklęcia) Pozwala odzyskać swobodność oddychania (nie działa pod wodą, lecz jeśli ktoś się zadławi). 10 punktów.

Aperacjum – (Obrona przed Czarną Magią) ujawnia to co jest niewidzialne (przeciwzaklęcie do Dissilusion) 10 punktów.

Avada Kedavra – uśmierca ofiarę na miejscu. Zaklęcie z jaskrawym zielonym grotem. (nikt nie może go używać przed skończeniem szkoły!)

Avis – (Transmutacja) powoduje pojawienie się fruwających ptaszków. 20 punktów.

Zaklęcie bąblogłowy – (Transmutacja) Zaklęcie tworzące bańkę powietrza wokół głowy. Przydatne pod wodą. 20 punktów.

Cave inimicum – (Obrona Przed Czarną Magią) Wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych, niepożądanych osób. 40 punktów.

Chłoszczyść – (Zaklęcia) czyści i porządkuje różne przedmioty. 5 punktów.

Colloportus – (Zaklęcia) zamyka zamki w drzwiach (przeciwzaklęcie do Alohomora) 5 punktów.

Confundus – (Obrona przed Czarną Magią) tym zaklęciem można kogoś zmylić i wprowadzić w błąd. 10 punktów. (moc zaklęcia zależy od statystyki MOC)

Confringo – (Obrona przed Czarną Magią) powoduje eksplozje obiektu, na który zostało rzucone. 10 punktów.

Conjunctivus – (Obrona Przed Czarną Magią) oślepia tego, na którego zostało rzucone. 10 punktów.

Cruciatus --> Crucio – zaklęcie niewybaczalne, torturujące. Sprawia ofierze niewyobrażalny ból, który może doprowadzić do obłędu. (nikt nie może go używać przed ukończeniem szkoły!)

Wskaż mi – (Zaklęcia) zaklęcie czterech stron świata. Różdżka umieszczona na otwartej dłoni obraca się i wskazuje północ. 5 punktów.

Deletrius – (Zaklęcia) usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem. 10 punktów.

Densuego – (Transmutacja) Wydłuża przednie zęby. 5 punktów.

Deprimo – (Obrona przed Czarną Magią) Jest to jedno z zaklęć, których ogólne działanie nie jest do końca jasne, ponieważ znamy tylko jeden przypadek jego użycia, kiedy to spowodowało ono zawalenie się podłogi. 10 punktów.

Diffindo – (Zaklęcia) zaklęcie które rozcina sznury, worki, żywopłoty itp. 5 punktów.

Drętwota – (Obrona przed Czarną Magią) Zaklęcie Oszałamiające, które powoduje utratę przytomności osoby poszkodowanej. Powoduje także drętwienie ciała. 10 punktów.

Enervate – (Obrona przed Czarną Magią) przywraca przytomność. (przeciwzaklęcie do Drętwota) 10 punktów.

Rennervate - (Zaklęcia) powoduję próbę przywrócenia akcji serca. 10 punktów.

Engorgio – (Transmutacja) zaklęcie powiększające dany obiekt. 10 punktów.

Episkey - (Transmutacja) Zaklęcie uzdrawiające uszkodzenia ciała np. złamany nos lub skaleczenia. 10 punktów.

Evanesco – (Transmutacja) Zaklęcie powodujące znikanie danej rzeczy. 10 punktów.

Expecto Patronum - (Obrona przed Czarną Magią) Zaklęcie Patronusa jest zaklęciem obronnym, używanym do wyczarowania patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami. Wyczarowany patronus może także służyć jako kurier, gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość. By wyczarować patronusa trzeba mieć więcej niż 10 punktów w MOC30 punktów.

Expelliarmus – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie rozbrajające. 5 punktów.

Expulso - (Obrona przed Czarną Magią) Zaklęcie odrzucające o działaniu odśrodkowym (gdy trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostają odrzucone) bazujące na zasadzie działania bomby, z tym że nie powoduje większych obrażeń. 5 punktów.

Ferula – (Zaklęcia) zaklęcie opatrujące uszkodzenia ciała (bandażujące złamania itp.) 5 punktów.

Fidelius – (Zaklęcia) Zaklęcie Fideliusa, bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić. Jak długo Strażnik Tajemnicy odmawia jej ujawnienia nikt nie pozna zatajonej informacji. Po śmierci Strażnika każdy po kolei komu wyjawił tajemnicę strażnik jest strażnikiem. 50 punktów.

Finite – (Zaklęcia) Zaklęcie kończące. 5 punktów.

Flagrate - (Zaklęcia) Zaklęcie to służy do oznaczania różnych obiektów ognistym, czerwonym krzyżem. 10 punktów.

Flagrante - (Zaklęcia) Zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do ogromnych temperatur. 20 punktów.

Flipendo – (Zaklęcia) zaklęcie które przesuwa, odpycha dany obiekt (to samo działanie co Depulso) 5 punktów.

Furnunculus - (Transmutacja) Zaklęcie powodujące pokazywanie się białych krost na twarzy. 10 punktów.

Geminio – (Transmutacja) zaklęcie powielające, tworzy duplikat obiektu. 20 punktów.

Glisseo – (Transmutacja) zaklęcie wygładzające, np. powierzchnię schodów. 20 punktów.

Homenum Revelio – (Obrona przed Czarną Magią) ujawnia ludzką obecność w docelowym obszarze. 20 punktów.

Impendimento – (Obrona przed Czarną Magią) na pewien czas unieruchamia, spowalnia ofiarę. 10 punktów.

Imperius --> Imperio – zaklęcie niewybaczalne. Przejmuje pełną kontrolę nad ofiarą (nikt nie może go używać przed skończeniem szkoły!)

Impervius – (Zaklęcia) zaklęcie które nadaje celowi właściwości odpychające, nie można tego dotknąć. 5 punktów.

Incancerus – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie wytwarzające grube liny i pętające ofiarę. 10 punktów.

Incendio – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie podpalające. 10 punktów.

Jęzlep – (Transmutacja) zaklęcie powodujące przyklejenie się języka do podniebienia co uniemożliwia mówienie. 10 punktów.

Dissilusion – (Transmutacja) Zaklęcie Kameleona, sprawia kamuflację obiektu, upodabnia do otoczenia. 30 punktów.

Lebens – (Transmutacja) zaklęcie trudne, ożywiające martwy przedmiot (np. posąg czy zbroję.) 50 punktów.

Legilimens – (Obrona przed Czarną Magią) Umożliwia ligilimencję, czyli czytanie w myślach. 50 punktów.

Levicorpus – (Obrona przed Czarną Magią) niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi i trzyma go głową w dół. 10 punktów.

Liberacorpus – (Obrona przed Czarną Magią) przeciwzaklęcie do Levicorpus, uwalnia ofiarę. 5 punktów.

Locomotor - (Zaklęcia) Zaklęcie służące do przenoszenia różnych obiektów (nazwę obiektu wymawia się po locomotor). 5 punktów.

Locomotor Mortis – (Obrona przed Czarną Magią) uniemożliwia ruch. 10 punktów.

Lumos – (Zaklęcia) powoduje wydobywanie się światła z końca różdżki. 5 punktów.

Lumos Maxima - (Zaklęcia) wzmocnienie zaklęcia pierwotnego. 10 punktów.

Lumos Solem (łac. solara - Słońce, rozumiane jako światło) - (Zaklęcia) światło wyzwalane z różdżki po użyciu tego zaklęcia ma naturę promieni słonecznych. 10 punktów.

Mobiliarbus – (Zaklęcia) zaklęcie służące do poruszania przedmiotów. 20 punktów.

Mobilicorpus – (Zaklęcia) zaklęcie wyczarowujące niewidzialne nosze. 10 punktów.

Morsmorde – (Zaklęcia) zaklęcie wyczarowujące Mroczny Znak. 40 punktów.

Nox – (Zaklęcia) przeciwzaklęcie do Lumos, gasi światło różdżki. 5 punktów.

Obscura – (Zaklęcia) na czyichś oczach pojawia się czarna opaska uniemożliwiająca widzenie. 10 punktów.

Obliviate – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie zapomnienia używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci. 30 punktów.

Orchideus – (Transmutacja) zaklęcie wyczarowujące piękne kwiaty. 10 punktów.

Oppungo – (Zaklęcia) zaklęcie uniemożliwiające kontrolę nad ptaszkami zaklęcia Avis. 10 punktów.

Petrificus totalus – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie pełnego porażenia ciała. Zaklęcie powodujące zastygnięcie ciała w takiej pozycji jakiej było. 10 punktów.

Peskipiksi Pasternomi – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie poskramiające chochliki kornwalijskie. 15 punktów.

Portus – (Zaklęcia) zaklęcie służące do zamiany danego obiektu w świstoklik. 30 punktów.

Priori Incantatem – (Zaklęcia) pokazuje widmo ostatniego zaklęcia. 15 punktów.

Protego – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie tarczy odbijające klątwę na tego, który ją rzucił. Działa na zwykłe uroki, ale na zaklęcia niewybaczalne nie. 15 punktów.

Zaklęcie Proteusza - (Zaklęcia) zaklęcie powodujące zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych; wymagane na poziomie owutemów. 35 punktów.

Quietus – (Zaklęcia) przeciwzaklęcie do Sonorus, powodujący, że nasz głos wraca do normalności. 10 punktów.

Reducio – (Transmutacja) zaklęcie niszczące. 10 punktów.

Reducto – (Transmutacja) zaklęcie redukujące. 10 punktów.

Relashio – (Obrona przed Czarną Magią) powoduje że z różdżki wyskakują iskry, poskramia druzgotki. 10 punktów.

Reparo – (Zaklęcia) naprawia zepsute przedmioty. 5 punktów.

Repello Mugoletum – (Zaklęcia) chroni dany obiekt przed Mugolami. 20 punktów.

Ricktusempra – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie powodujące nieustanny śmiech. 10 punktów.

Riddiculus – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie zamienia bogina w coś śmiesznego. 20 punktów.

Salvio Hexia – (Obrona przed Czarną Magią) ochrania miejsce w którym ktoś przebywa. 30 punktów.

Serpensortia – (Transmutacja) wyczarowuje węża. 10 punktów.

Silencio – (Zaklęcia) zaklęcie powodujące uciszanie, ktoś porusza ustami, ale tego nie słychać. 10 punktów.

Sonorus – (Zaklęcia) zwiększa siłę, głośność głosu. 10 punktów.

Szatańska Pożoga - (Obrona przed Czarną Magia) rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów. 30 punktów.

Tarantallegra – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie zmusza ofiarę do niekontrolowanego tańca. 10 punktów.

Tergeo – (Zaklęcia) zaklęcie czyszczące, działa jak odkurzacz, usuwa różne substancje, np. atrament, krew, kurz. 10 punktów.

Upiorogacek – (Zaklęcia) zaklęcie służące do straszenia innych. 10 punktów.

Waddiwasi – (Zaklęcia) zaklęcie służące do odblokowywania zatkanych otworów, np. kranu czy zakorkowanej butelki. 5 punktów.

Wingardium Leviosa – (Zaklęcia) zaklęcie powodujące unoszenie przedmiotów. 5 punktów.

Arania Exumei – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie odpychające pająki. 10 punktów.

Aesta Avantum – (Zaklęcia) bardzo potężne zaklęcie, zatrzymujące czas na kilka sekund. 60 punktów.

Bombarda – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie niszczące. Wersja wzmocniona – Bombarda Maxima. 15 punktów.

Bracchium Emendo – (Transmutacja) zaklęcie powodujące usunięcie wszystkich kości z kończyny. 20 punktów.

Diminuendo – (Transmutacja) zaklęcie zmniejszające i unieszkodliwiające daną rzecz. 10 punktów.

Ferraverto – (Transmutacja) zaklęcie przemieniające zwierzę w puchar. 10 punktów.

Lacarnum Inflamare – (Zaklęcia) zaklęcie powodujące wyskoczenie z różdżki małego płomyka. 5 punktów.

Perriculum – (Zaklęcia) zaklęcie powodujące, że z różdżki wyskakuje czerwony pocisk, który wybucha jak fajerwerk. 10 punktów.

Glacius – (Obrona przed Czarną Magią) zaklęcie zamrażające. 10 punktów.

UWAGA!! Talent do danej dziedziny (np. transmutacja do zaklęcia lebens lub OPCM do expecto patronum) Zmniejsza cenę zaklęcia o połowę!

By używać zaklęć niewerbalnych trzeba mieć więcej niż 40 punktów w statystyce MOC!


Koszt mp każdego zaklęcia wynosi tyle, ile wynosi koszt ich punktów! Uwaga! Nawet przy talentach koszt mp pozostaje bez zmian!
Powrót do góry Go down
https://hogwartpl.forumpolish.com/
 
Lista Zaklęć
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Historie Hogwartu :: Regulamin :: Regulamin-
Skocz do: