Historie Hogwartu
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Historie Hogwartu

Forum RPG, którego akcja rogrywa się w magicznym świecie Harry'ego Potter'a.
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 System Gry

Go down 
AutorWiadomość
Domon
Admin
Domon


Liczba postów : 27
Registration date : 21/05/2008

Karta Postaci
Imię: Jonothan Starsmore
Poziom: 1
MP:
System Gry Left_bar_bleue210/210System Gry Empty_bar_bleue  (210/210)

System Gry Empty
PisanieTemat: System Gry   System Gry Icon_minitimeSob Maj 24, 2008 5:47 pm

Kilka słów wstępu

Na poczatek małe wprowadzenie i kilka słów wyjaśnienia. Chcieliśmy, aby system gry na forum był jak najbardziej przystępny i dający możliwość kreatywnego, a jednoczesnie realistycznego, odgrywania waszych postaci.
Nie znajdziecie tutaj niepotrzebnych obliczeń, a jedynie zasady, które określają na co waszą postać stać, a co leży poza jej możliwościami. Daliśmy też większą możliwość kreowania Mistrzom Gry, czyli osobom prowadzącym misje, gdyż to one, w oparciu o statystyki waszych postaci, będą decydować o powodzeniu waszych ruchów (stąd prośba o opisywanie tego co chce się zrobić, a nie o oznajmianie, że się czegoś dokonało). Na terenie głównego forum, rola arbitrów przysługuje Adminom.

Statystyki
Waszą postać opisuje kilka statystyk. Oto krótki opis każdej z nich.


MP - Jak w każdej grze rpg, mp oznaczają punkty mocy potrzebne do korzystania z zaklęć i umiejętności. Tak samo jest tu. Aby rzucić zaklęcie musisz użyć odpowiedniej ilości mp.
Witalność - określa budowę ciała i odporność fizyczną postaci. Jako że na forum nie funkcjonuje pojęcie hp czy punkty życia, statystyka ta określa ile ciosów jest sie w stanie przyjąć i jak długo utrzymać w walce. Jest to ważna wskazówka dla MG, który na jej podstawie decyduje, czy dany atak pozbawił waszą postać przytomności, ogłuczył, itd.
Sprawność - statystyka ta określa możliwości fizyczne waszej postaci. Szybkość ruchu, refleks, możliwości uników. Nikt przecież nie rodzi się z nadludzką siłą albo szybkością. Współczynnik ten jest ważny ze względu na formę walki. Wszak dwaj czarodzieje nie będą non stop stali naprzeciwko siebie i cierpliwie rzucali kolejne zaklęcia.
Moc - To co najważniejsze dla każdego czarodzieja, jego wewnętrzna, magiczna moc. To dzięki niej można rzucać zaklęcia, wzmagać ich efekt i wykonywać wszystkie czynności charakterystyczne dla czarodzieja (np. lot na miotle).
Intelekt - Nakrócej mówiąc: inteligencja, spryt, wiedza. Czynnik o tyle ważny, że jeśli staniecie przed trudną sytuacją, której nie da się zwyczajnie rozwiązać zaklęciem, to pomaga on w odnalezieniu odpowiedniego wyjścia. Osoba o wysokim współczynniku "intelektu" dostrzega więcej i jej pomysł są bardziej trafne.


Czas na technikalia. Zaczynając grę, wasza postać dysponuje następującymi statystykami:

Poziom - 1
MP - 200/200
Witalność - 1
Sprawność - 1
Moc - 1
Intelekt - 1

Do tak przedstwionych statystyk możecie dodać po 3 punkty. Pamiętajcie, że za każdy punkt dodany do statystyki "Moc", wasze mp wzrasta o 10.
Za każdy zdobyty poziom dostajecie po 3 punkty do rozdzielenia między statystyki.

Talent

Talent jest osobną cechą waszej postaci. Określa w jakiej dziedzinie jesteście wyjątkowo uzdolnieni. Z posiadania talentu płyną dwie korzyści:

1. Zaklęcia dziedziny, w której jesteście utalentowani wymagają do nauczenia mniejszego kosztu "Punktów Zaklęć" (patrz niżej).
2. Zaklęcia z dziedziny, w której jesteście utalentowani są o wiele bardziej efektywne, niż gdybyście tego talentu nie posiadali.

Listę Talentów znajdziecie w odpowiednim temacie.
Każdy przed rozpoczęciem gry może wybrać sobie 2 talenty z listy.

Poziomy, doświadczenie i awans na kolejny rok nauki

Aby awansować na wyższe poziomy wymagane są Punkty Dośwaidczenia (PD). Zdobyć je można tylko przez udział w misjach. Pamiętajcie jednak, że nie można uczestniczyć tylko w misjach, olewając odgrywanie posataci na forum (za taki proceder obcinane będą PD).
Po zakończeniu misji, MG i jeden z Adminów będą uzgadniali ile punktów doświadczenia otrzymają uczestnicy w nagrodę. Aby awansować na wyższe poziomy, należy dotrzeć do odpowiedniego progu PD. I tak:

1 poziom: 0 PD
2 poziom: 50 PD
3 poziom: 100 PD (czyli należy zdobyć kolejne 50 PD, a nie całe 100)
4 poziom: 200 PD
5 poziom: 400 PD
6 poziom: 800 PD, itd.

Próg PD, wymagany do przejścia na wyższy poziom to "próg obecnego poziomu" * 2, czyli

Poziom 7 - 800*2 = 1600
Poziom 8 - 1600*2 = 3200, itd.

Z awansowania na kolejne poziomy płyną następujące korzyści:

1. Za każdy poziom dostajecie po 3 punkty do rozdania między statystyki.
2. Dzięki poziomom awansujecie na wyższe roki nauki w Hogwarcie, wygląda to w następujący sposób:

Poziomy 1 - 10 Pierwszy rok
Poziomy 11-20 Drugi rok
Poziomy 21-30 Trzeci rok
Poziomy 31-40 Czwarty rok
Poziomy 41-50 Piąty rok
Poziomy 51-60 Szósty rok
Poziomy 61-70 Siódmy rok

Po przekroczeniu 70 poziomu następuje zakończenie nauki w Hogwarcie. Po niej można będzie rozpocząć karierę zawodową, np. w ministerstwie magii, lub zostać znanym czarnoksiężnikiem, ściganym przez prawo.

Mogą pojawić się wątpliwości co do ilości doświadczenia wymaganego do awansu na wyższych poziomach, jednak warto się pomęczyć. Dla osób, które jako pierwsze opuszczą Howard zostaną przeznaczone prestiżowe role w świecie czarodziejów, jak np. minister magii, dyrektor Hogwartu, itd..

Zaklęcia i Punkty Zaklęć

Aby nauczyć się danego zaklęcia lub eliksiru trzeba poświęcić odpowiednią liczbę Punktów Zaklęć. Listę czarów i ich cen znajdziecie w odpowiednim temacie.

Punkty Zaklęć, tak jak PD, są nagrodą za ukończenie misji.

Nauka zaklęcia wygląda w ten sposób, że odejmujemy od posiadanych PZ odpowiednią wartość i już możemy dopisac sobie dane zaklęcie do karty postaci.

Na początku gry, każdy gracz dostaje 7 PZ.
Powrót do góry Go down
https://hogwartpl.forumpolish.com
 
System Gry
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Historie Hogwartu :: Regulamin :: Regulamin-
Skocz do: